Direktlänk till inlägg 19 januari 2011
Larmet om olyckan kom klockan 13.19 på tisdagen. Kvinnan klämdes fast i bilen och fördes mycket svårt skadad till sjukhus. Spädbarnet fördes till Drottning Silvias barnsjukhus.
Olyckan inträffade i korsningen mellan Hisingsleden och Björlandavägen.
Kvinnan körde västerut mot Skra bro när hon blev påkörd i vänster sida av tankbilen som i hög fart var på väg norrut mot Klareberg.
Personbilen drogs med ett hundratal meter och blev svårt ramponerad. Bilen togs omhand av polisen för teknisk undersökning.
Trafikljusen på platsen var, enligt polisen, avstängda och blinkade gult vid olyckstillfället.
Den 46-åriga kvinnan avled senare av sina skador. Hon var hemmahörande i Göteborg.
Hennes två månader gamla pojke vårdas på Drottning Silvias barnsjukhus. Pojkens tillstånd betecknas på onsdagen fortfarande som allvarligt men stabilt.
Kvinnan efterlämnar make och ett fyraårigt barn.
Varför ska man köpa sig en jeepliknande bil om den inte har jeepliknande köregenskaper? Och det kan den ju aldrig få utan någon form av fyrhjulsdrivning. Å andra sidan är det i dag väldigt få som kör ut i terrängen med sina fyrhjulsdrivna jeepliknand...
I mitten av december fattade Fastighetsnämnden beslut om att upplåta mark till Örgryte IS som vill bygga ett sporthotell. Problemet är att det handlar om mark som inte är planlagd och därför måste ärendet upp även kommunstyrelsen och kommunfullmäktig...
Det är en generell trend i krogvärlden att köpa in biodynamiska och ekologiska viner, säger Per Eriksson, restaurangchef på Operakällaren i Stockholm. – Folk är medvetna om den egna kroppen och naturen, det ligger i tiden. Odlingen ...
K-märkningen är ett sätt att uppmärksamma och uppmuntra de insatser som ägarna gör för att bevara den äldre fritidsbåtsflottan. Sedan starten 2009 har fler än 50 fritidsbåtar blivit K-märkta, skriver Sjöhistoriska museet i ett pressmeddelande. ...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 |
2 |
||||||||
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
|||
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
|||
17 |
18 |
19 | 20 |
21 |
22 |
23 |
|||
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
|||
31 |
|||||||||
|